Zakaj potrebujemo dodatno zdravstveno zavarovanje?

Boli me, ko poslušam, da pacienti čakajo na določene posege več kot je primerno. Ali je prav, da nimamo najmodernejše opreme, da ne moremo nuditi standarda storitev svojim pacientom, kot ga lahko naprimer v Nemčiji, Franciji, Španiji?

To seveda ni prav in čas je, da se vprašamo ali res potrebujemo tri zdravstvene zavarovalnice, ki se ukvarjajo z dopolnilnim zdravstvenim zavarovanjem?

Vzajemne naprimer je bil v obdobju od januarja do avgusta letos SEDEM MILJONOV EVROV (vir: Finance). Kakšen bo skupen vseh treh zdravstvenih zavarovalnic ob koncu leta?

Če bi država sprejela zakon, ki bi te dobičke vzel zavarovalnicam in razporedil za reševanje krize v zdravstvu, bi veliko pacientov lahko dobilo potrebovano pomoč.

Kovanje dobičkov je v zdravstvu čisto protislovno!

Poleg tega zdravstvene zavarovalnice porabljajo ogromno denarja za oglaševanje. V spominu mi je ostal članek iz Financ, ko so navajali koliko denarja, ki bi lahko šel za operacije pacientov in druge zdravstvene storitve, porabijo zdravstvene zavarovalnice za oglaševalske spopade za ohranitev tržnih deležev: Drag oglaševalski spopad zdravstvenih zavarovalnic. V drugem članku Finance govorijo o 400 miljonih tolarjev, ki pa niso stroški oglaševanja zdravstvenih zavarovalnic za celo leto – ti so bili verjetno še višji (vir: Le Vzajemna še skriva ceno oglaševalske kampanje).

Posledica tako neracionalne porabe denarja je, da v kriznih časih nima privarčevanega denarja s katerim bi lahko pokrival izgube. Po drugi strani pa Vzajemna, Triglav in Adriatic kujejo dobičke.

“Predstavnike sindikatov pa skrbi to, da bo zdravstvena blagajna plačevanje nenujnih reševalnih prevozov, zdraviliškega zdravljenja prevalila na zavarovalnice dopolnilnega zavarovanja, torej Vzajemno, Triglav, Adriatic.” (vir: Še dodatno zategovanje pasu v zdravstvu). Tako je zapisala novinarka na strani strani 24ur.com. Kako jih lahko skrbi, saj je v interesu zavarovancev, da se denar namenjen za zdravljenje pacientov porablja v njihovem interesu! Zanimivo pa je, da ni navedeno katere sindikate točno to skrbi.
V istem članku pa nadaljuje v klasičnem stilu, ko primerja delo zdravnika z delom nekvalificiranega delavca. O takšnem poročanju pa sem že pisal v članku januarja letos: Oči, zakaj pa oni ne pridejo to delat, če je tako dobro plačano?”.

Zgube v zdravstvu bodo prisotne vse dokler se bomo zdravniki upirali ekonomistom in zdravili svoje paciente po najboljših zmožnostih.

Nadalnje branje: Doc. dr. Zlatko Fras, dr. med., za Sobotno prilogo Dela: »Ubogi bolniki, če bo prevladala ekonomija«.

14 responses so far ↓

  • 1 Harry // Dec 4, 2009 at 10:51 am

    Dokaz, da se določenih stvari ne sme privatizirati. oziroma je prosto razpolaganje z določenimi sredstv neprimerno.

    Višek:

    plačam oziroma delodajalec iz moje plačne mase plača obvezno zdravstveno zavarovanje, to bi bil lahko nekolko višji prihodek v moj žep drugače.

    Grem k javnemu zobarju in me ne vzame češ da nimam plačanih prispevkov – kot jaz vem jih imam in kartico je potrdilo – ja niste dodatno zavarovani. Torej osnovno zavarovanje ne krije osnovnih življenskih popravil? ne!

    plačam dodatno zavarovanje in ponovim zgodbo – na vrsti boste čez pol leta. … hočem belo plombo – nadstandard boste plačali. Ne bom – ker mi trgajo od plače in dodatno plačujem sam.

    Vzajemna me pa po radiju cel dan fila z geslom Ti zame – jaz zate – pa jebi se vzajemna in slovenska zdravstvena politika.

    Z drugimi besedami – denar se bi moral oplemenitit s pametnim rokovanjem in pretakat nazaj v zdravstvo. Zato, da se potem ne dogajajo oknkologija, Nekrep, operacijske mize in podobni nategi. In zato, da lahko vsak dobi novo plombo v 14 dneh ne da bi za to plačal 3x pa nič dobil.

    Ampak zanimivo je, da zdravstvo držvai ob zahtevi po višjih plačah jasno ne pove od kje naj denar vzame – iz naslova zdravstvenih zavarovanj – namesto, da smetijo po radijskih valovih.

  • 2 don karlos // Dec 4, 2009 at 5:44 pm

    Po mojem nebi smel nihče živeti v strahu, pred tem, da ne bo deležen kvalitetne zdravstvene oskrbe ne glede na spol, starost, gmotni položaj in prepričanje. Zato podpiram močno javno zdravstvo. po mojem bi morala dodatno zdravstveno zavarovanje pokrivati javna zavarovalnica, ki bi dobiček vlagala v zdravstveni sistem, ne pa v žep lastnikov, kar je tudi pripeljalo do tega, da imajo američani tako porazno slab in nečloveški zdravstveni sistem.

    Lp

  • 3 MarkoS // Dec 8, 2009 at 3:34 pm

    Naš zdravstven sistem je obupen. Jama brez dna.

  • 4 Pohorski kmet // Dec 21, 2009 at 2:59 pm

    Nisem prebral članka od Doc. dr. Zlatko Fras, dr. med., za Sobotno prilogo Dela »Ubogi bolniki, če bo prevladala ekonomija«. Samo že sam naslov je dovolj za komentar oz. si komentarja sploh ne zasluži. Kakšna pa je sploh druga možnost?

    Tudi sam pa mislim, da ne potrebujemo toliko zavarovalnic. Vedar prvotno zamišljen sistem mogoče niti ni bil slab, da pač osnovo krijemo iz osnovnega, dodatne storitve (kot nadstandardne) pa iz dodatnega. Problem je nastal zaradi prenosov obveznosti in je bil uničen osnovni namen. Danes tako moraš imeti tudi dodatno zavarovanje, s tem pa dva sistema zbiranja, kar pa po mojem mnenju ni najbolj racionalno.
    O samem zdravstvenem sistemu pa je škoda izgubljati besed.
    LP

  • 5 Ruleta // Dec 30, 2009 at 10:20 am

    Zanimivo!

    Imeli so 7 milijonov dobička, pa še ogromno denarja je poniknilo v razen luknje :(
    S tem denarjem bi se dalo narediti marsikaj. Verjamem, da bi slovenija zelo dobro prosperirala,
    če le ne bi ogromne količine davkoplačevalskega denarja izginjale v privatne zepe.

  • 6 Igre // Jan 6, 2010 at 8:22 pm

    Zanimiv članek s katerim se popolnoma strinjam.

  • 7 Medeni recepti // Feb 17, 2010 at 5:44 pm

    Dobički ki se pletejo okoli zdravstvenih zavarovalnic so enormni. Temu bi bilo potrebno enkrat narediti konec. Kar se pa zobozdravnikov tiče… Sam pridem na vrsto v dnevu ali dveh šele če odprem denarnico, drugače pa čez leto do dve.

  • 8 Avtoprevozništvo // Feb 24, 2010 at 11:45 am

    In po novem boš 60% stroškov zdravljenja pri poškodbi na smučanju kril sam. Zato, da bodo zavarovalnice imele še večje dobičke

  • 9 Računovodstvo // Feb 28, 2010 at 2:41 pm

    Jao sploh ne mi o teh zavanoravnjih, odprl sem svoj s.p. in poleg rednih prispevkov, ki jih imam 220€ + še da bodo sedaj povišali, kjer je vse vključeno tudi zavarovanje moram potem se še dodatno zavarovati za 20€. Mah in potem še je tako zdravstvo, da določena zdravila ti jih kljub receptu računajo.

  • 10 hiperprostor // Mar 10, 2010 at 3:29 pm

    Dodatno zavarovanje bi moralo biti res za dodatne usluge, ne pa da kljub dodatnemu zavarovanju še osnov ne dobimo. Če bi šlo res za nadstandard, me tudi dobiček zavarovalnic ne bi motil. LP

  • 11 Igre // Apr 9, 2010 at 12:54 pm

    Glede zdravstva in denarja, je pač stvar taka, da se nam je zgodilo to kar se je zgodilo na vseh področjih – cilj je potegniti denar od kupcev in seveda čim več. Po moje je bil zdravstveni sistem še najboljše urejen v času socializma.

  • 12 Igre // May 25, 2010 at 2:44 pm

    Popolnoma se strinjam s člankom.

  • 13 nadstreški // Jun 7, 2010 at 12:37 pm

    zavarovalnice nas ownajo, pa ne bo nič drugače … zdravje ni več neka samoumevna pravica, ampak je za njegovo skrb potrebno veliko investirati … žal … osnovna človeka skrb sta zdravje in varnost … tega se zavarovalnice dobro zavedajo in ne glede na to, koliko se bodo dvignile premije v prihodnje, bodo cuzale enako ali večje število plačnikov … noben od nas seveda ne bo tvegal, da bi ostal brez zavarovanja … začaran krog

  • 14 zdravje // Aug 6, 2010 at 7:59 am

    “Kovanje dobičkov je v zdravstvu čisto protislovno!”
    To bi moralo veljati za javni sektor. Za privat sektor je temeljni cilj delovanja kovanje dobička:)

Leave a Comment