Oči, zakaj pa oni ne pridejo to delat, če je tako dobro plačano?

Že nekaj dni poslušam razne komentarje na visoke zdravniške . Ne razumem zakaj se moram že kot študent medicine opravičevati ljudem zaradi vsake race, ki jo preberejo v medijih. Ali novinarska etika v Sloveniji ne obstaja več?

Pa si poglejmo kakšno pa je plačilo za uro dela!

Odgovor si lahko vsakdo pridobi iz članka dr. Ahčana “Osemnajst ožigosanih” iz katerega sem si sposodil tudi naslov “Oči, zakaj pa oni ne pridejo to delat, če je tako dobro plačano?”.

Seveda ne pričakujem od ekonomistov in laične javnosti, da bodo razumeli kaj počnejo zdravniki in čemu vse se je potrebno odrečti že med študijem na medicinski fakulteti (ravno prejšnji teden sva s punco dobila komentar od cimer, da “nisva normalna”, ker se učiva cele dneve – števila ur raje ne napišem, da ne bi vzel poguma nadobudnim bodočim študentom medicine).

Pričakujem pa, da bodo ekonomisti in novinarji korektno objavljali podatke o izplačilu plač – neto izplačilo in število delovnih ur! Garantiram, da bo tako marsikateri prispevek zgubil svojo pompoznost!

Za izračun sem si sposodil številke iz zgoraj omenjenega članka:
5800€ / 453,5ur = 12,8 €/uro

V izračunu sem vzel neto zaslužek in upošteval samo delovne ure, ker neaktivna pripravljenost ni (čuti kdo cinizem?).

Slabih trinajst evrov na uro je zaslužek človeka, ki je šest let študiral na medicinski fakulteti, opravil specializacijo, ki prav tako traja šest let in zraven še podiplomski študij, ki traja triaja tri leta.

To bodi dovolj. Nestrpno pričakujem vaše komentarje!

20 responses so far ↓

  • 1 Brina // Jan 25, 2009 at 2:20 pm

    mislim, da se čisto vsak zdravnik lahko strinja s tem člankom. Tudi odgovornost, ki jo nosi zdravnik je tako veliko, da bi morala biti bolje plačana kot 13 eurou na uro. :S Pa tudi noben študij ni daljši od našega. Poleg tega pa se je treba še ves čas izpopolnjevat.

  • 2 Jernej // Jan 25, 2009 at 6:43 pm

    12,3 evre na uro? Preveč, stari…

    Zdravniki so vendar človekoljubna bitja, altruisti. Pravzaprav jim s tem, ko jih plačujemo, dejansko ubijamo ta njihov čut za soljudi. Tisti, ki želijo imeti družino, so že apriori slabi zdravniki, ker se ne posvečajo dovolj svojemu delu. Ergo – najbolje bi bilo uvesti na MF celibat in za zdravnike samske domove ob bolnicah.

    Sploh pa so ideje, da je plača premosorazmerna izobrazbi in delovni odgovornosti vendar tako neumne. Bolj kot je človek izobražen, dlje časa je jedel na bone in mora to odplačati z nižjo plačo. A se nisi nič naučil v tistih parih letih socializma, ki smo ga preživeli v plenicah?

    Kar pa se resnih komentarjev tiče… saj nima smisla. Dokler imamo v demokratični državi socialističen model zdravstva – bodo stvari šle samo še na slabše.

  • 3 anonimna // Jan 30, 2009 at 10:39 pm

    Tvoji argumenti kažejo samo na to, kako slab zdravnik boš. Tega se samo iz knjig ne moreš naučit. Niti kančka altruizma ni več v tej materialistični utopiji, ki nam vedno bolj kaže zobe..Tudi v zdravstvu, ko nas tretirajo kot po tekočem traku, ker jim v glavi pleše misel, kako so se tako dolgo driblali cele dneve za 13 eur na uro…

  • 4 Jernej // Jan 31, 2009 at 8:55 am

    Od altruizma se ne da živet, še manj pa preživljat svojo družino. Seveda bi vsi imeli zdravnike-robote brez lastnih potreb in ambicij, ampak počasi se bo treba zbudit in ugotovit, da je zdravniški poklic tak kot vsi ostali. Služenje kruha.

    Tistim, ki še vedno živijo na polomljenih krilih socializma, pa tole – prihaja nova generacija zdravnikov, ki si šele začenja ustvarjati življenje in ki ni pripravljena delati nemogočih nadur za drobiž. Slejkotprej bo potrebno vzpostaviti sistem ponudba / povpraševanje tudi v zdravstvu. Šele takrat se bodo lahko ločili slabi od dobrih zdravnikov. Produktivni od neproduktivnih. Seveda to pomeni, da bo treba za kvalitetnejše storitve seči globje v žep. Ampak hey, vzdrževanje avtomobila stane 500€+ letno. Pa nihče ne jamra…

  • 5 prenosnik // Feb 13, 2009 at 10:07 am

    Sicer nisem zdravnik, ampak se popolnoma strinjam. Plače bi mogli imeti še višje. Ker kot prvo moraš imeti za študij zelo veliko motivacije ter vložiti ogromno dela, kot drugo pa imaš res veliko odgovornost. Na primer računalničarji smo tudi kar uredu plačani, samo računalničar je lahko skoraj vsak, tudi brez šole, ter delo ponavadi ni kaj preveč tvegano :)
    Tako da, podpora zdravnikom :) Vsaka vam čast ;)

  • 6 Panoramix // Feb 17, 2009 at 8:31 pm

    Zanimivo. Ravno zadnjič sem se pogovarjal z laično družbo o plačah zdravnikov. Domala vsi so bili mnenja, da si zaslužijo višje plače. Še posebno so pa popi*****, ko so primerjali plače s plačami raznih direktorjev in menedžerjev. ”Zdravnik si zasluži 15.000 EUR na mesec, ne pa tisti buhteljni.” No, očitno niso vsi proti nam. :)

  • 7 RakeBack // Feb 23, 2009 at 3:41 pm

    jest sem res zadovoljen z našim zdravstvom, do zdej sm biu priča sami profesionalnosti, če pa spustijo plače se bo pa tud kakovost prej ali slej spustila. Našim t.i. direktorjem in članom odborov bi lohk mal porezal plače, k si na račun delavcev bogatsva ustvarjajo…

  • 8 Fux // Feb 26, 2009 at 12:03 pm

    Mene je najbolj presentil komentar pacienta, ki sem ga obravnaval na vajah na Golniku. Na vprašanje, ali sem za to delo kaj plačan, sem odgovoril, da imam zgolj povrnjene potne stroške in malico, v Ljubljani pa še tega ne. Pacient je začudeno zazijal vame in mi rekel: “J**emti, za oklepnike pa je dnar…”

  • 9 simultano prevajanje // Mar 13, 2009 at 10:36 am

    Ta teden sem na radiu sora poslušal mnenja o tem ali naj bodo zdravniki bolj obravnavani če se pacientu kaj zgodi ter kakšno mnenje ima poslušalec o tem.
    Skoraj vsak komentar ki sem ga slišal je bil negativen, in to zelo negativen. Dobro, saj je res da je tui zdravnikov veliko takih, ki nimajo vsega v glavi urejenega, toda še zmeraj imajo najbolj odgovorno delo za ljudi, malo bolj bi jih bilo potrebno spoštovati…

  • 10 drmed // Mar 24, 2009 at 11:31 am

    Moj mož dela kot zdravnik že 7 let in je tik pred specialističnim izpitom. Naj povem, da njegova osnovna neto plača niti slučajno ne dosega 12,8Eur/uro. Za svoje redno delo je plačan 7,5 Eur/uro, medtem ko plačamo naši čistilki, ki nam pride vsake 14 dni počistit stanovanje, 6,5Eur/uro. Človek se kar malo zamisli…
    P.S.: Pa tudi po specialističnem izpitu mu plača ne bo kar poskočila na 12,8Eur/uro.

  • 11 rakeback // Mar 27, 2009 at 5:43 pm

    *drmed
    7,5 Eur/uro je pa res absolutno premalo. Smem vprašat koliko ur dela čistilka in kako opravi svoje delo? Jest svojo plačuje 30€ za 3-4 ure dela, kar se mi zdi čist korektno plačilo saj pride enkrat na mesec in naredi generalno čiščenje (posoda, likanje, kopalnica, wc, sesanje in brisanje,…) Jo imam pa šele 4 mesce in sem nadvse zadovoljen znjo.

  • 12 Radirka // Apr 14, 2009 at 7:38 pm

    Ja ress pri nas plače ne odražajo vloženega dela in znanja. Pa to ne velja samo za zdravnike. In tistih nekaj plač nad 10.000 eru bruto naj ne bo merilo za plačo zdravnika. Potrebno je res biti malo bolj širši v razmišljanju. Mislim, da je med medicinci veliko takoh, ki bi morali zgubiti službe in privilegije in veliko je tistih, ki bi morali priti do veljave in boljše plače. Samo to je cehovski problem, ki ga družba ne moremo rešiti, rešiti ga morajo sami. Pred tem pa mora zmanjkati denarja, na žalost lp RAdirka

  • 13 Pohorski kmet // May 5, 2009 at 10:53 pm

    Še jaz podam svoj komentar. Izhajal bom iz več zornih kotov. Mislim, da s temi plačami grete že bistveno predaleč. Žal smo družbo uničili že do skrajnosti, da vse kar je pomembno je še samo denar. Koliko bi moral zaslužiti zdravnik? Ne vem. In nihče ne bo postavil razmerij, pri katerem bodo vsi zadovoljni.
    Vsekakor pa bi bilo potrebno upoštevati več dejavnikov. Denar za plače mora od nekod priti. In ker je denar omejen, smo družbo uničili do meje, ko veliko ljudi več ne more normalno živeti. Ali mislite, da si človek, po 40 letih delovne dobe, ki je delal za vaše štipendije ne zasluži, da vsaj lahko plača normalno vse položnice in normalno preživi mesec? Tega človeka ne bo nihče nič vprašal. Ko pa se zbere posamezno kardelo pa mu ne moreš dopovedati, da pač bo treba zaradi tega ali podražit bencin, ali delati do 65 leta ali pa…
    Ko se pogovarjate o plačah v javnosti, je bilo povsod omenjeno dostojno življenje. Pa kaj je za vas dostojno življenje? Zame je srečno ne samo dostojno življenje, da rad opravljam delo, ki ga moram opravljati zaradi preživetja, kar pomeni da grem rad v službo in se vesel vrnem. Zame je srečno življenje to, da sem srečen med svojimi najbližjimi in podobno. Zato pa niti približno ne rabim toliko denarja, kot ga vi omenjate.
    In do česa je prišlo. Na eni strani sloj ljudi, ki ne more več zadovoljevati osnovnih potreb, na drugi strani pa ljudi, ki ne vedo kako bi še potrošili denar. Oni sicer mislijo, da stvari rabijo, samo problem je v njihovih glavah. Po mojem mnenju bi lahko bila družba toliko korektna, da bi imeli vsi možnost dostojnega življenja in ljudje, ki dobivajo prevelike plače bi lahko bili vsaj malo sočutni do socialni šibkih, je pa običajno ravno nasprotno. Tisti, ki nima nič je še najbolj sočuten. Druga omejitev pa je predvsem iz neracionalne potrošnje, ki jo omogočajo prevelike plače. Saj pa je to eden od glavnih vzrokov za črpanje naravnega bogastva preko mej, ki bi bile potrebne za preživetje ljudi. Lahko bi črpali le toliko, kot rabimo in onesnaževali le kolikor je nujno potrebno. Seveda ti ljudje ne vidijo, da se s tem onesnažuje in ropa naš planet preko mej potrebnega. Ti ljudje vidijo samo sami sebe in zadovoljujejo svoj bolni ego. Iščejo pa srečo, kjer je ni. Tak človek ni sposoben videti, da nam je že v samo 30 letih uspelo zamajati ravnovesje na planetu in ne bo se streznil do trenutka, ko bo dobil na hrbet 20 kg težek filter skozi katerega bo lahko dihal zrak. Takrat bo pa začel mogoče celo malo razmišljati, res pa da jaz kar malo dvomim. Kako dolgo še? Dve, tri generacije??
    Jaz osebno bi raje šel s plačami nazaj, zagotavljal normalno življenje vsem ljudem in pustil planet našim za otrokom čim manj uničen, zamenjal vrednoto in srečo iskal drugje. Samo dopovej to nekomu, ki ne vidi nič drugega kot denar.

  • 14 Radirka // May 7, 2009 at 2:46 pm

    Samo tako dodam. Ko bi se kmečka pamet razširila nazaj med nas, kot jo ima Pohorski kmet bi nam takoj bilo lepše in to vsem. Samo določene besede so problem v komentarju, ki bi jih jaz zamenjala. Sočutje pri plačah ni prav nič potrebno – dostojanstvo pa je tisto, kar res ne razumemo pravilno. Z to temo se ravno sedaj intenzivno ukvarjam. Delo in zaslužek za dostojno življenje je namreč dostojanstvo, ki ga človeku ne bi smel nihče vzeti. Če so ta razmerja podrta in so jih podrli ljudje, ki imajo dovolj znanja in vpliva v družbi pa je to kriminal oz politično nekorekto ali družbeno neodgovorno in ne morejo reči – pardon.

  • 15 Dejan // May 8, 2009 at 11:26 am

    @Jernej: Z izjavo, da bolj kot je človek izobražen, dlje časa je jedel na bone in mora to odplačati z nižjo plačo, si diskreditiral samega sebe v vseh možnih pogledih. Ali preprosto nimaš pojma, ali pa si od staršev sponzoriran razvajenček, ki nima pojma.

    Anyhow, oddaljili ste se od tematike članka, ki je ta, da plače zdravnikov niso niti približno tako visoke kot se prikazuje, oziroma se zanemarja pomembne vložke. Zelo slično kot situacija s povprečnimi plačami v Sloveniji. Zelo nizkotno, da ne rečem podlo, se mi pa zdi, da wannabe novinarji ala Svet, napihujejo to do skrajnosti in ustvarjajo negativno nastrojenost, saj to prinaša že izraženo nezaupljivost, ki je temelj odnosa bolnik-zdravnik, in seveda vse ostalo v paketu.

    Teh 10min medijske pozornosti bomo sedaj plačali _VSI_ Janezi in Marije.

    Zadnji primer prašičje gripe kaže, da ljudje vedno manj verjamejo konvencionalnim medijem, kar je zaradi njihove manipulativne narave in neverjetne želje po umetnem ustvarjanju pompa, dobro.

    Ko bi le imeli medij, ki bi uspel s podajanjem realnih pa vendar kritičnih informacij..
    Oh, wait, …

  • 16 Andrej // May 11, 2009 at 5:24 am

    Dejan, ja s tem se strinjam! Sicer pa ljudje morajo tako vedeti kateri mediji so nagnjeni k napihovanju zgodb in ustvarjanju pompa na nivoju gostilniškega pogovora ter kateri so bolj resni.

  • 17 Zakaj potrebujemo dodatno zdravstveno zavarovanje? // Dec 4, 2009 at 7:12 am

    [...] 10.000 ur pozneje…   »» One Strike, You’re Out!   »» Oči, zakaj pa oni ne pridejo to delat, če je tako dobro plačano?   »» Učinkovitost za zdravnike   »» Microsoftova vizija pametnih [...]

  • 18 En Kovač // Dec 14, 2009 at 3:13 pm

    A si ti in kdo od komentatorjev sploh kaj razmišljal, od kod 453 (samo delovnih ur) ur na mesec? Ker to pač znese 15 ur dnevno VSAK dan (tudi nedelje in prazniki) in če zraven prišteješ še prihod in odhod z dela ter kakšno uro časa za hrano in osnovno higijeno je temu človeku ostalo dnevno vsega skupaj največ 7 ur, od katerih naj bi ta osebek bil še par ur neaktivno v pripravljenosti?

    Sam sem bil v svojih mladih letih tu in tam kakšen mesec nonstop v službi (če je projekt tako zahteval se je zgodilo, da sem šel v ponedeljek zjutraj v službo in se v petek zvečer vrnil domov in naslednji teden ponovil zadevo) in nikoli v življenju nisem mesečno oddelal preko 400 ur.

    Ker pa nad prisotnostjo zdravnikov ni nobene resne kontrole, lahko brez problemov kvalitetno “oddelajo” tudi 450 ur mesečno, ob tem pa so v prostem času še v pripravljenosti.

  • 19 Hujšanje dieta // Jan 18, 2010 at 4:42 pm

    13 EUR na uro??? Za toliko se povprečen mladenič ne spravi oblikovat internetnih strani, ki v primerjavi z zdravniškim znanjem res ni kaj posebnega. Žal narobe svet!

  • 20 recepti // Feb 1, 2010 at 3:47 pm

    Zanimivo je zakaj se po novem zdravniki “tepejo” za dežurstva.

    Ker so le ta plačana kot nadure se pravi 130% + plačilo za redno delo + če je to še v deleljo še toliko več.

    I dejstvo je da če zdravnik dežura cel vikend zasluži plačo srednje medicinske sestre. To je tudi narobe svet.

Leave a Comment